BF: Bad Company 2

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BlackJack
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von BlackJack »

mir gehts ja drum, dass das game in meiner Steam liste ist und, dass ich es überall via steam runterladen kann
The-X-
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

BlackJack hat geschrieben:Wie ist das denn eigentlich, wenn ich Bad company 2 mir irgendwo kaufe und dann bei steam registriere?
Kann ich das dann dort auch wieder normal runterladen? -Als hätte ich es bei steam gekauft?
Das geht nur wenn du das Spiel über Steam kaufst. Eine Liste der Retail CD Keys die Steam unterstützt findest du hier:
https://support.steampowered.com/kb_art ... -wusf-3601
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The-X-
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

Es lohnt sich doch alle paar Jubeljahre mal hier im Forum vorbeizusehen :) Ich hab mir das Game vor ein paar Wochen auch gekauft und hab nun mit Interesse den Thread hier gelesen. Würde Spaß machen mal wieder mit alten Bekannten zu daddeln, darf man fragen auf welchem Server ihr unterwegs seid?

Grüße,
The-X-

P.S.
Ich hoffe Hunter ist schon in Rente und spielt kein Battlefield ...
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Tong
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Tong »

Da hoffst du aber vergebens, er ist ganz vorne mit dabei :P

Eigentlich daddeln wir immer irgendwo herum, aber schau doch mal im TS vorbei ;)
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

Och nö Hunter ... naja der ist ja auch älter und wohl langsamer geworden ... :)
Wie ist den die IP vom TS?
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BlackJack
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von BlackJack »

yay habs auch gekauft!

bitte added mich doch mal!

2BlackJack2

ich bin voll das Frischfleisch auf dem Server.
Komme mit den knarren nich klar.
wie ist das denn?

Wieder kurze, gekniete feuerstöße oder geht auch run and gun?

MG vs. Hubi is auch nix mehr, oder?

Hat jemand eine Tipps seite?
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Spike
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Feuerstöße sind vor allem auf Entfernung natürlich wirkungsvoller ... Dauerfeuer nur im Nahkampf machen :)
Am besten Abends ins TS kommen und mit uns etwas im Squad daddeln. Da werden dann alle Fragen beantwortet ...

Übrigens war unser Server gestern wieder schön voll. Die Leute haben auch alle sehr fein mitgespielt, es gab sogut wie keine 40mm Spammer oder Eckenhocker. Hat wirklich Spaß gemacht, die 2 Stunden die ich drauf war. Einzig das Spielniveau war ein wenig niedrig ... hab mit SG + C4 jede Runde gewonnen als bester Spieler, das schaffe ich gegen richtig gute Gegner nicht.
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

BlackJack hat geschrieben:yay habs auch gekauft!

Wieder kurze, gekniete feuerstöße oder geht auch run and gun?

MG vs. Hubi is auch nix mehr, oder?

Hat jemand eine Tipps seite?
Hab die entsprechenden Links leider nicht auf dem Firmenrechner, aus meiner Erinnerung der Webseiten kann ich folgendes sagen.
Stehen oder Knien macht keinen Unterschied, glaub nur beim Medic mit M60 gibts minimale unterschiede (vernachlässigbar). Im laufen ist die Streuung höher als im stehen. Feuerstöße sind natürlich wegen Streuung sinnvoll. Wie Spike schon schrieb geht auf kurze Entfernung auch Dauerfeuer.

Mh kurz gesagt gibt zwei verschiedene Arten von Kugeln. Einmal normale Kugeln und dann die HMG Kugeln. HMG Kugeln werden generell von allen stationären Waffen sowie der M95 verschossen. Die Waffen können Schaden an Helis machen. Mit den anderen Waffen kannst du nur die Insassen treffen z.B. den Piloten raussnipen (geht auch ohne M95) oder die Bordschützen rausholen.
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

Spike hat geschrieben:Die Leute haben auch alle sehr fein mitgespielt, es gab sogut wie keine 40mm Spammer oder Eckenhocker.
Ist Carl Gustav erlaubt? :)
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Alles (außer Baseraping, bei Deathmatch ja egal) ist erlaubt. Ich persönlich finde es unsinnig, Sachen zu verbieten.
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

Baseraping hab ich bisher nur einmal erlebt. Wieso dann eigentlich keine 40mm Granaten?
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Manche übertreiben es mit dem Gespamme. Wenn die Gegner nur damit rumlaufen, macht es einfach weniger Spaß.
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Hunter
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Hunter »

The-X- hat geschrieben:Och nö Hunter ... naja der ist ja auch älter und wohl langsamer geworden ... :)
Das gleiche ich durch mein Spezial-Tee aus :P
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Tong
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Tong »

:o er hat sich nen Tee gekocht :weg:
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Bald gibts neue Klamotten und Pins gegen Bares:
http://www.gamestar.de/news/pc/action/m ... any_2.html
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Tong »

Wenns die Deutschland auf Bierkästen gibt, dann ok ;)
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Saufen fürs Onlinezocken statt für den Regenwald oder den Weltfrieden. Das hätte was ...

P.S.
Neuer Patch ist da.

Alles sinnvolle Verbesserungen. Achtung:

- Waffen Balancing (es wurde nicht gesagt welche)
- Support für Farbenblinde
- A Gebäude auf Isla kann nicht mehr gemessert werden
- Flotter Serverbrowser ohne Bugs, dafür mit Hardcorefilter
- Waffensettings bleiben beim Serverwechsel gespeichert
- 15 Sekunden Wartezeit für alle am Anfang, damit ich oller Radeon User nicht erst spawne wenn die Hütte schon brennt
- usw :D
In the mean time here is the R7 client changelist.

o MP – New Server browser
o MP – Added 15 second spawn timer for Conquest/Rush gamemodes at the start of round to prevent high end machines getting the upper hand before other machines load in.
o MP – Crash fixes relating to ALT+TAB at different times throughout the game
o MP – Hang fix when trying to connect to a full server multiple times
o MP – Deletion of soldiers now possible through the account pages in game
o MP – Removed screen flash during loading
o MP – Added support for colour blind players
o MP – Fixed crashes relating to faulty server banners
o MP – Servers closing during connection no longer cause the client to hang
o MP – Auto team swap reflects correctly in the scoreboard
o MP – Fixed scoreboards when switching teams before spawning
o MP – Rush scoreboards fixed
o MP – Veteran ranks no longer display as “12”
o MP – Isla Innocentes MCOM building fixed where knifing the fence would destroy the building
o MP – Logout/Login button correctly reflects the player status
o MP – Added minimum number of players needed to start a round (you can play and take objectives but you will get no score until 4 or more players join the server)
o MP – Isla Inocentes welcome message on the loading screen now fits the text box area
o MP – Reduced the brightness in Russian vehicles
o MP – Medic gadgets now display correctly if the defib is not unlocked
o MP – Server filter options are remembered
o MP – Punkbuster filter now works as intended
o MP – Scroll bar no longer overlays the Join Server button in the friends list panel
o MP – CANCEL server refresh is implemented
o MP – Zooming in on a friendly using the SAIGA no longer causes the crosshair to disappear
o MP – The chat no longer displays the incorrect player name when appearing
o MP – FoV switches to the default value of 55 when entering vehicles to prevent graphical glitches caused by wider FoV settings. The custom FoV returns when exiting vehicles.
o MP – FoV no longer causes the UAV station to rotate
o MP – Fix to correctly display the unlock progression at the end of round
o MP – Chat functionality will no longer freeze after writing a partial message at the end of round
o MP – One account can no longer connect to the same server multiple times
o MP – Squad Death Match is correctly named during loading
o MP – Server browser no longer gets a bad FPS when filtering Conquest
o MP – Server info banners correctly clear between displays
o MP – Setting display settings which the system hardware can not handle no longer makes the game unusable
o MP – Correct camera collision for vehicles' heavy machine gun
o MP – Game no longer crashes if the player sends a message in the loading screen
o MP – Trying to join a full server no longer causes the game to hang on Please Wait message
o MP – Most server filter options are remembered it doesn't remember the setting in dropdowns
o MP – Kit/gadget loadout saved between sessions
o MP – Window on static guns is now transparent on DirectX 9 systems
o SP – Fixed crashes when patching and trying to resume a campaign (there is now a message that you need to re-play the latest mission from the beginning)
o SP – Fixed a crash after the “Upriver” mission end cinematic
o SP – Supply create at “Resupply at Flynn’s create” objective now supplies weapon ammo
o SP – Hang fix when reaching the objective “Destroy Enemy Zu23”
o SP – Fixed hang after “Storm Cockpit” objective
o SP – Changed melee attack raycast to be detailed
o SP – Game no longer crashes when transitioning between SP_03B to SP_04A when installed in Polish
o SP – Game no longer crashes when killed by the first two enemies in the trenches on SP_01 when installed in Italian
o SP – Updating to R7 will invalidate your single player save game. If you update you will need to play your last mission from the start. If you do not update you will not be able to play multiplayer.


Here is the R10 Server changelist

o Punkbuster is required ON for ranked servers
o Ranked servers cannot be started with a password
o Autobalance message goes to text-chat instead of in the middle of the screen
o Added weapon balance tweaks to a number of weapons – we are eagerly awaiting feedback!
http://blogs.battlefield.ea.com/battlef ... gelog.aspx
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Tong »

Spike hat geschrieben:- Support für Farbenblinde
:bigok:

Der Patch kommt eh automatisch ?
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Spike
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

K.a. wie das bei dir ist. Ich hab ja die Steam Version ...
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Quickkiller »

Ka obs wem aufgefallen ist aber der NT war die letzten Tage immer voll, nur taucht keiner von uns da auf Oo
Es ist leichter, zehn Bände über Philosophie zu schreiben, als einen Grundsatz in die Tat umzusetzen.
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

Die Patchnotes lesen sich gut, bin gespannt ob das M60 generfed wurde. Wenn die Kits nicht zu viel kosten evtl. 1 oder 2 Euro würde ich das Geld dafür evtl. sogar ausgeben :)
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

Wie ist den nun eigentlich die Adresse vom NT?
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Such mal nach Nuddentreff im Browser.
Quickkiller hat geschrieben:Ka obs wem aufgefallen ist aber der NT war die letzten Tage immer voll, nur taucht keiner von uns da auf Oo
Ka ob dir aufgefallen ist, ich war vorgestern drauf, habs auch hier geschrieben ... gestern war er gegen 21 Uhr leer, da bin ich woanders hin.

Wenn du mal wieder was später zockst, können wir gerne gemeinsam drauf gehen und den Patch ein wenig testen. Nur leider bist du die letzte Woche schon immer wieder weg, wenn ich Online gehe.

Wie siehts eigentlich mit rcon aus? Weil wenn ich allein drauf bin und jemanden kicken will ääh muss ;) ...
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Hibbleman »

@ Tong: Der Patch kommt eh automatisch ?

Glaube ich nicht, zur Sicherheit einfach die BFBC2Updater.exe ausführen, liegt im BC2 Ordner.
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von The-X- »

Hibbleman hat geschrieben:@ Tong: Der Patch kommt eh automatisch ?

Glaube ich nicht, zur Sicherheit einfach die BFBC2Updater.exe ausführen, liegt im BC2 Ordner.
Laut Blogeintrag wird man keine Multiplayerpartien mehr spielen können wenn man nicht updated von daher wird man es schon merken, ob es automatisch aktualisiert wurde oder nicht ;)

SP – Updating to R7 will invalidate your single player save game. If you update you will need to play your last mission from the start. If you do not update you will not be able to play multiplayer.
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Headi »

Bei mir gings nur über die BFBC2Updater.exe
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von BlackJack »

ich hab immer eine Fehlermeldung: Game is currently unavailable please try again later!?!?!?
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Spike
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Following the news that the R7 client and R10 server updates for Battlefield: Bad Company 2 are now available to download, DICE has revealed how it has rebalanced the weapons in the mutliplayer game.

As we reported earlier, the developer kept details of the weapon tweaks to itself in order to get some “unbiased” feedback, but a post has now appeared on the official site explaining the changes.

The big news surrounds the controversial M60 machine gun for the medic class which, alongside the XM8 LMG, has been tweaked to lower its damage and bring it in line with other LMGs.

All changes will eventually be applied to the Xbox 360 and PS3 versions of the game.

The full list of changes:

•Increased the base range of all Automatic and Semiautomatic weapons for more consistent close range combat.
•Slightly increased the damage of Semiautomatic rifles over long range for more consistent damage output.
•Increased the zoomed burst accuracy of LMGs and decreased LMG accuracy when moving to reduce LMG run and gun.
•Decreased the base damage of the M60 and XM8 LMGs to bring them in line with the other LMG damage values.
•Decreased the damage of the PKM over long range to balance it with other LMGs.
•Increased the base damage of the Type88 LMG to balance it with other LMGs.
•Slightly reduced the base damage of the M16 and G3 to balance the increased range.
•Slightly increased the damage of the AEK971, F2000, AN94, and AUG over long range to balance them with other Assault Rifles.
•Reduced the lethal blast range of the 40mm grenade and M2CG to highlight their role as a secondary weapon against infantry.
•Slightly Reduced the max range of the 40mm shotgun to balance it with other shotguns.
•Slightly increased the base damage of shotgun rounds and reduced their range to clarify ideal shotgun combat distance.
•Reduced the base damage of the PP2000 to balance the increased range.
•Increased the damage of the 9A91 over long range to balance its lower magazine size.
•Increased the damage and range of the M9, M93 pistols to make them more desirable as a secondary weapon.
•Increased the range of the MP443 pistol to make it more desirable as a secondary weapon.
•Increased the damage of the MP412 over long range to balance its low rate of fire.
•Slightly reduced the rate of fire of the M1911 pistol to balance it with other pistols.
•Increased the repair and overheat speeds of the Power Tool. Now overheats sooner but repairs the same amount before overheating.
•Increased the maximum number of Motion Sensors that can be carried from 2 to 3 and increased the speed which new sensors are acquired from ammo boxes.
•Significantly increased the speed of the Tracer Dart projectile to make it more effective against airborne targets.
•Increased the reload time of the Mortar Strike and reduced the damage it does to heavily armored vehicles.
•Decreased the range of Bolt Action Sniper and Pump Shotgun Slug rounds when using Magnum Ammo for better Kit Balance, especially in Hardcore.
•Slightly increased the Health of soldiers in Hardcore for better Kit Balance.
•Increased the benefit from the Medkit Heal+ specialization to make it more desirable as a Specialization.
•Decreased the benefit from Vehicle Reload Speed to balance it against other Vehicle Specializations.
•Slightly decreased the benefit from accuracy specializations to balance the changes to range and accuracy tweaks.
•Fixed a bug where the BMD3 would take extra damage to the front armor.
•Reduced the explosive damage from Attack Helicopter cannons.
•Increased the damage of AA guns against all targets. The AA gun should be much more effective against infantry on Port Valdez.
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Headi
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Headi »

Die haben meine M60 kastriert :cry:
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Re: BF: Bad Company 2

Beitrag von Spike »

Nimmste halt eine mit 200 Schuss im Magazin, kann doch nur positiv sein :D
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